Cover

Συρτη Βυθου

Συρτή Βυθού: Βάθος Ψαρέματος

Με τη συρτή βυθού αναζητούμε κυρίως σφυρίδες, στήρες και συναγρίδες. Ψάρια τα οποία ζουν και κυνηγούν κοντά στο βυθό. Μάλιστα τα δύο πρώτα σπάνια ξεκολλούν για να ανέβουν ψηλότερα. Συνεπώς το δόλωμά μας για να απευθυνθεί σε αυτά τα ψάρια, θα πρέπει να σέρνεται κοντά στο βυθό.

Εδώ όμως είναι η δυσκολία όλης της συρτής. Να καταφέρουμε το δόλωμα να βρίσκεται όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα κοντά στο βυθό.

Με όσα έχουμε πει μέχρι τώρα, καταλαβαίνουμε πόσα μολύβια πρέπει να αμολήσουμε, με τι ταχύτητα πρέπει να ταξιδέψουμε ώστε να έχουμε το επιθυμητό κάθε φορά, βάθος.

Αν μας ρωτήσουν σε ποιο βάθος θα επιθυμούσαμε να σέρνεται το δόλωμα, θα λέγαμε 1 μέτρο πάνω από το βυθό. Επειδή όμως αυτό είναι τρομερά δύσκολο να επιτευχθεί, αφού ο βυθός δεν είναι επίπεδος, ιδιαίτερα εκεί που έχει ψάρια, εμείς είμαστε ικανοποιημένοι ακόμη κι αν το δόλωμα βρίσκεται 2 και 3 μέτρα πάνω από το βυθό. Από εκεί και πέρα θα υπάρχει πρόβλημα όταν απευθυνόμαστε σε μαυρόψαρα που δύσκολα ανεβαίνουν ψηλότερα να κυνηγήσουν.

Ένα βάθος 2-3 μέτρα είναι σχετικά εύκολο να το πετύχουμε και όχι τόσο επικίνδυνο όσο το 1 μέτρο. Η διαδικασία απλή. Έχοντας το βυθόμετρο ανοιχτό, παρακολουθούμε το βάθος που μας δείχνει. Αφαιρούμε 2-3 μέτρα και αμολάμε τα μολύβια που χρειάζονται για να κατέβει το δόλωμά μας στο επιθυμητό σημείο.

Όση ώρα σέρνουμε, κοιτάμε το βυθόμετρο. Όταν δούμε ανέβασμα, ανεβάζουμε μολύβια, ενώ όταν δούμε κατέβασμα αμολάμε. Επίσης, παρακολουθούμε και το GPS, έτσι ώστε η πορεία μας να είναι όσο το δυνατόν ευθεία, χωρίς απότομες στροφές. Στο GPS βλέπουμε και την ταχύτητα που θα πρέπει να είναι μέσα στα πλαίσια που επιθυμούμε, π.χ. 3,1-3,4 knots.

Αν χρειαστεί να πάρουμε στροφή, τότε θα μαζέψουμε μολύβια ή θα ανοίξουμε ταχύτητα. Αν καταλάβουμε ότι κάπου σκαλώσαμε πρόσκαιρα, τότε θα πρέπει να μαζέψουμε, να ελέγξουμε το δόλωμά μας για τυχόν φύκια ή σκουπιδάκια και στη συνέχεια θα πρέπει να αυξήσουμε ταχύτητα ή να πάρουμε ένα μολύβι γιατί το βάθος που υπολογίζαμε δεν είναι σωστό.