Cover

Ειδησεις

Yamaha: Πρωτοποριακό joystick για χειρισμό εξωλέμβιου κινητήρα

Η Yamaha Motor ανακοινώνει την κυκλοφορία ενός νέου συστήματος ελέγχου µε Joystick για τους κορυφαίους εξωλέμβιους κινητήρες της  που θα διευκολύνει τα μέγιστα στους ελιγμούς πρόσδεσης και μανουβρών σε περιορισµένο χώρο (µαρίνες κλπ).

Το νέο σύστηµα ελέγχου µε Joystick επιτρέπει στους χρήστες να χειρίζονται τα σκάφη µε εξωλέµβιο κινητήρα µε ακόµη µεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια από ότι προηγουµένως µε τη ταυτόχρονη χρήση του τιµονιού και του γκαζιού.

Επίσης, στο νέο σύστημα διεύθυνσης περιλαμβάνεται µια σειρά από άλλες λειτουργίες που έχουν σχεδιαστεί για πιο απολαυστικό ταξίδι. Με βάση ένα εργονοµικό χειριστήριο ελέγχου (joystick) στο πηδάλιο, το σύστηµα ελέγχου µε Joystick επιτρέπει το χειρισμό των σκαφών µε διπλή η τριπλή εγκατάσταση µε ακρίβεια προς οποιαδήποτε κατεύθυνση απλά µετακινώντας το joystick προς την επιθυµητή κατεύθυνση κίνησης.

Το Σύστηµα ελέγχου µε Joystick, το οποίο δηµιουργήθηκε σε συνεργασία µε τη σουηδική εταιρεία κατασκευής κινητήρων Volvo Penta, πρωτοπόρο στην κατασκευή χειριστηρίων joystick για σκάφη αναψυχής µε το σύστηµα IPS για εσωλέµβιους κινητήρες, λειτουργεί µε παρόµοιο τρόπο στους εξωλέµβιους κινητήρες. Χάρη στη λειτουργία του joystick, οι στροφές του κινητήρα προσαρµόζονται σε ένα προκαθορισµένο επίπεδο. Οι αισθητήρες ανιχνεύουν την κίνηση του joystick και η µονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (ECU) ρυθµίζει την ισχύ και την γωνία κατεύθυνσης του κινητήρα, ανεξάρτητα του ενός από τον άλλο για να µετακινείτε το σκάφος σε οποιαδήποτε επιθυµητή κατεύθυνση.

Σε συνδυασµό µε το joystick, παρουσιάζεται ένα νέο χειριστήριο όρθια τοποθέτησης µαζί µε τον νέο πίνακα διακοπτών, οι οποίοι περιλαµβάνουν µια αυτόµατη λειτουργία ρύθµισης της κλίσης (trim), ένα σύστηµα αντικλεπτικής προστασίας, την ικανότητα ελέγχου του κινητήρα και ρύθµισης της κλίσης µε έναν µόνο µοχλό, καθώς και αυτόµατη ρύθµιση τριβής του τιµονιού ανάλογα µε την ταχύτητα του σκάφους.

  • Η αυτόµατη ρύθµιση κλίσης (Trim Assist) είναι ένα σύστηµα που ρυθµίζει αυτόµατα τη κλίση των κινητήρων σύµφωνα µε τις στροφές του κινητήρα, εξασφαλίζοντας µια οµαλή και άνετη οδήγηση, χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης ρύθµισης. Ωστόσο, εφόσον χρειαστεί, υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης ρύθµισης της κλίσης (trim). Αυτό σηµαίνει ότι το σκάφος κινείται πάντα µε τις βέλτιστες ρυθµίσεις σε οποιαδήποτε ταχύτητα αυτόµατα ή χειροκίνητα.
  • Η αντικλεπτική προστασία και η εκκίνηση µε ένα άγγιγµα (One-Touch Start) είναι ένας πίνακας διακοπτών που επιτρέπει στο χρήστη να απενεργοποιεί τα συστήµατα ακινητοποίησης κινητήρα µέσω ενός κλειδιού RFID χωρίς επαφή.
  • Ο συγχρονισµός των στροφών σε διπλή και τριπλή εγκατάσταση, γίνεται από τον ένα µοχλό του χειριστηρίου, ελέγχοντας ταυτόχρονα όλους τους κινητήρες. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιµο σε δύσκολες συνθήκες, όταν η χρήση ενός µόνο µοχλού είναι προτιµότερη από τους διπλούς µοχλούς.
  • Η τριβή του πηδαλίου που εξαρτάται από την ταχύτητα (Speed-Dependent Steering Friction) επιτρέπει στο χρήστη ακριβέστερο έλεγχο του τιµονιού, ανάλογα µε την ταχύτητα του σκάφους, ώστε ο οδηγός να αισθάνεται µεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την πλεύση.

Το σύστηµα ελέγχου µε Joystick λειτουργεί σε διπλές ή τριπλές εγκαταστάσεις των πολυβραβευµένων εξωλέµβιων κινητήρων V6 (4.2L) 225 έως 300hp και V8 350hp της Yamaha.

Το σύστηµα ελέγχου µε Joystick θα είναι διαθέσιµο το 2013 αρχικά σε µια επιλεγµένη οµάδα ευρωπαίων κατασκευαστών σκαφών για τοποθέτηση στο στάδιο κατασκευής τους.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε µε τον τοπικό αντιπρόσωπο της Yamaha.