Cover

Συρτη Βυθου

Συρτή Βυθού: Στροφή Σκάφους & Χειρισμοί

Μπορεί εμείς να θέλουμε να σέρνουμε τη συρτή μας συνεχώς ευθεία, αφού οι υπολογισμοί μας θεωρούν ότι η κίνηση του σκάφους είναι ευθεία γραμμή, όπως στην πράξη αυτό δε συμβαίνει. Οι τόποι είναι σκόρπιοι, ο βυθός ανώμαλος και η ακτογραμμή «απρογραμμάτιστη». Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λοξοδρομήσουμε αρκετές φορές και να διορθώσουμε πορεία. Τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση;

Βάθος στη στροφή

Όταν το σκάφος παρεκκλίνει πορεία και στρίβει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, τότε όπως καταλαβαίνουμε, η ταχύτητα με την οποία τραβάμε την αρματωσιά μας πίσω από το σκάφος μειώνεται. Αυτό έχει σα συνέπεια το κατέβασμά της χαμηλότερα. Όσο μεγαλύτερη είναι η στροφή, τόσο χαμηλότερα κατεβαίνει. Αν αυτό δεν υπολογιστεί εγκαίρως, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε σκάλωμα του δολώματος στο βυθό, με ότι συνεπάγεται αυτό. Γι’ αυτό φροντίζουμε οι στροφές να αποφεύγονται, ή αν χρειάζονται να γίνουν, να είναι όσο το δυνατόν ανοιχτότερες.

Διόρθωση βάθους

Προκειμένου το δόλωμα να εξακολουθήσει να παραμένει στο επιθυμητό σημείο, θα πρέπει να κάνουμε κάποιες κινήσεις για να διορθωθεί το βάθος του. Αυτές είναι το ανέβασμα των βαριδιών, η αύξηση της ταχύτητας και ο συνδυασμός τους.

Ανέβασμα βαριδιών: Ανάλογα με τη στροφή που παίρνουμε, ανοιχτή ή κλειστή, ανεβάζουμε ένα ή περισσότερα μολύβια πάνω. Με αυτό τον τρόπο διορθώνουμε το βύθισμα του δολώματος λόγω της μείωσης ταχύτητάς του.

Αύξηση ταχύτητας: Εδώ προσπαθούμε με την αύξηση της ταχύτητας του σκάφους, να διορθώσουμε τη μείωση της ταχύτητας του δολώματος εξαιτίας της στροφής. Άρα, όσο πιο κλειστή είναι η στροφή μας, τόσο περισσότερο αυξάνουμε ταχύτητα.

Συνδυασμός: Πολλές φορές που η στροφή είναι απρογραμμάτιστη ή πολύ κλειστή, αναγκαζόμαστε και να μαζέψουμε μολύβια, αλλά και να αυξήσουμε ταχύτητα, προκειμένου να γλιτώσουμε το σκάλωμα. Δηλαδή έχουμε το συνδυασμό και των δύο περιπτώσεων.

Για την ταχύτητα του σκάφους και το βάθος πλεύσης του κινητού μας διαβάστε το ανάλογο άρθρο: Συρτή Βυθού: Ταχύτητα Σκάφους & Βάθος Πλεύσης Τεχνητού